Beschadigingen en slijtage
Rijstijl
TPMS en bandenspanning

Om je banden goed te onderhouden, hun levensduur te optimaliseren en veilig te rijden, moet je een paar dingen weten: hoe je bandenslijtage meet, waarom je de bandenspanning regelmatig moet controleren, wat een TPMS is en hoe je het het beste kunt gebruiken… Hier leer je ook hoe je abnormale slijtage en mogelijke defecten kunt opsporen, zodat je weet wanneer je je banden moet vervangen. Wij geven je ook advies over hoe je moet reageren als er iets onverwachts gebeurt, zowel vóór als tijdens de reis.

Nieuws

  • DIRECTE OF INDIRECTE TPMS?

    Het TPMS is een bandenspanningscontrolesysteem waarmee alle nieuw verkochte auto’s sinds november 2014 verplicht mee worden uitgerust. Dit kan een indirect of een direct systeem zijn. De verschillen en gebruiksvoorzorgen van beide uitrustingen leggen we hieronder uit.

  • IS TPMS VERPLICHT?

    Sinds 1 november 2014 is het bandenspanningscontrolesysteem TPMS verplicht voor alle nieuw verkochte auto's, maar wat is een TPMS? Waarom is dit verplicht? Voor welke auto's? Vind hieronder een antwoord op al deze vragen.

  • TPMS SENSOR ONDERHOUDEN: ALLE INFO

    SInds 1 november 2014 worden nieuw verkochte auto’s verplicht uitgerust met het TPMS systeem. Het controleert de bandenspanning en geeft een waarschuwing op het dashboard wanneer de banden te zacht zijn. Het is een eenvoudig en praktisch systeem en vergt slecht een minimum aan onderhoud. Hieronder tref je de essentiële informatie aan voor een goede werking van jouw TPMS sensoren.

De populairste

  • Lees het artikel
  • Lees het artikel
  • Lees het artikel
  • Lees het artikel
  • Lees het artikel
  • Lees het artikel

Onze selectie

  • Lees het artikel
  • Lees het artikel
  • Lees het artikel
  • Lees het artikel